Omega 3 | Ankieta
PL EN
Strona główna Aktualności Zbadaj serce Produkty Olimp Premium Club   Przejdź do sklepu
wstecz

Zbadaj serce

Zanim zaczniemy


Niniejsze badanie jest darmowe i w pełni anonimowe.
Składa się z serii pytań dotyczących stanu zdrowia osoby wypełniającej, jej stylu życia nawyków diety itp.

Wypełnienie całości ankiety zajmuje niewielką ilość czasu.
Badanie przygotowane zostało przez wybitnych kardiologów i kardiochirurgów.

Ograniczenia, które nakłada Internet sprawiają jednak, że jego wynik traktować należy jako wstępną, niewiążącą diagnozę. W celu uzyskania pełnej diagnozy należy skonsultować się z poradnią kardiograficzną.

Czy jesteś:


Statystyczne opracowanie ryzyka różnych schorzeń wskazują na zależność częstości ich występowania od płci.

Ile masz lat?



W miarę upływu lat zmienia się nie tylko nasz zewnętrzny wizerunek. Zmieniają się też nasze naczynia krwionośne, serce i autonomiczne możliwości naprawcze naszego organizmu. Nie daj się zaskoczyć.

Jaki jest Twój wskaźnik BMI?



Proszę wpisać swój wzrost w pierwsze pole (od lewej z góry) natomiast wagę w następne pole.

W tym pytaniu zawarta jest ocena wysiłku Twojego serca, by zapewnić właściwe krążenie krwi w organizmie. Chcesz oszczędzić serce? Zminjesz swoją wagę do optymalnego poziomu.


twój wynik:
0

Czy masz podwyższone ciśnienie tętnicze krwi?









ikonkaPrawidłowe ciśnienie tętnicze krwi, mierzone w gabinecie lekarskim, powinno być niższe niż 140/90 mmHg.

Jednym z najważniejszych, prostych sposobów kontroli układu krążenia jest pomiar ciśnienia krwi. Zależy ono od wielu czynników. Zdrowe serce łatwo radzi sobie z jego regulacją. Przykładowo, stres (przez wyrzut hormonu adrenaliny) powoduje wzrost ciśnienia krwi i wpływa na przebudowę ściany naczyń tętniczych. Niebezpieczne jest jednak utrzymywanie przez dłuższy czas wysokiego ciśnienia. Podobnie, zbyt niskie ciśnienie też może świadczyć o problemach serca.

Jeśli możesz - sprawdzaj co jakiś czas czy Twoje ciśnienie jest prawidłowe.

Czy masz podwyższony poziom cholesterolu?







Na nasz stan zdrowia w znacznym stopniu możemy wpłynąć dobierając właściwią dietę. To prawda, że jesteśmy trochę tym co jemy. To przecież przetworzone produkty materii zasilą w końcu nasze komórki lub będą dla nich kłopotliwym balastem.
Udowodniono bezspornie szkodliwość niektórych tłuszczy (powodują zatykanie, blokowanie naczyń krwionośnych, a w konsewkwencji zawał serca, czy udar mózgu), dużych ilości soli i cukru. Miażdżyca tętnic może rozwijać się wiele lat zanim doprowadzi do wysokiego ciśnienia, zaburzeń rytmu, czy też zawału serca.

Dobierając produkty do posiłków o różnych porach dnia, weź pod uwagę ich potencjał energetyczny (by był odpowieni do zapotrzebowania Twojego organizmu), unikaj szkodliwych tłuszczy, dużej liczby produktów mącznych, soli i cukru.

Jeśli masz z tym kłopot, wybierz coś z oferowanych szeroko suplementów diety ułatwiających rozkład i usuwanie niebezpiecznych związków z Twojego organizmu.
Kork 4 ankiety

Czy chorujesz na cukrzycę ?




ikonkaW medycynie dwa plus dwa, czasem bywa znacznie więcej niż cztery. Niektóre, współistniejące choroby mogą znacznie zmniejszyć szansę leczenia chorób serca, lub też są bezpośrednim powodem powstania wad serca

Właśnie tak jest w przypadku cukrzycy. Dlatego osoby chore na cukrzycę powinny przestrzegać bardzo uważnie wszystkich zaleceń lekarza, by móc cieszyć się zdrowym sercem jak najdłużej.
krok 5 ankiety zbadaj serce

Czy pojawiają się obrzęki stawu sokokowego "kostek" albo podudzi?







ikonka Układ kążenia krwi jest zamknięty. Krew wyrzucana z komór serca przez tętnice, wraca do nich przez żyły i przedsionki i przechodząc po dordze przez wszystkie narządy.


Jeżeli serce nie pracuje wydolnie, tzn. nie jest w stanie przepompować odpowiedniej dla masy ciała ilości krwi, wówczas może dojść do wystąpienia przesięków - czyli przechodzenia wody do tkanek i występowania obrzeków, najczęściej w okolicy podudzi.

Czy w przeszłości przebyłeś zawał mięśnia sercowego interwencje kardiologiczną lub pomostowanie aortalno-wieńcowe?









ikonka No cóż, pomimo wielkiego postępu medycyny, rzadko udaje się zlikwidować przyczyny choroby. Znacznie częściej usuwane są jej skuki.

Jeśli więc pojwiły się pierwsze kłopoty z sercem, należy przygotować się do pokonania ewentulanych kolejnych incydentów.

Będąc pod stałą kontrolą lekarza i uważnie obserwując swój stan, dobierając wysiłek do swoich możliwości, zwiększasz swoją szansę na długie i szczęśliwe życie.
krok 7 ankiety

Czy palisz papierosy?




ikonka Nasz organizm czerpie niezbędny do życia tlen przez delikatną strukturę płuc. Wdychając dym papierosowy nie tylko wprowadzamy do organizmu wiele trucizm, ale również uruchamiamy wiele niebezpiecznych procesów, zmieniających w konsekwencji tkanki płuc i innych orgarnów. Niestety, palenie czynne i bierne, na pewno doprowadzą Cię do raka lub chorób serca. To stwierdzenie ma solidne podstawy naukowe.

Czy regularnie uprawiasz sport?





ikonka Każda nieużywana maszyna, jak każdy nieużywany organ, staje się z biegiem lat mniej funkcjonalna. Od pracy naszego serca zależy stan całego naszego organizmu.


Trenujmy więc mądrze, zapewniając tej życiodajnej pompie różne obciążenia. Przy okazji, uzyskamy ładniejszą sylwetkę i większą sprawność ruchu.
krok8 ankiety sport

Twój sposób odżywiania się:








ikonka Równie jak "co" ważne jest jak spożywamy posiłki. Przejadnie się (zbyt duże porcję) lub pozostawienie pustego żołądka na długi czas, podjadanie w sytuacjach stresowych, sprzyja niewłaściwemu przyswajaniu produktów i niszczy struktury, tkanek powodując wiele chorób układu pokarmowego.

Jedzenie zdrowych produktów, w regularnych porach, w waruunku spokoju i relaksu jest dobrym sposobem na właściwe dbanie również o nasze zdrowie.
krok9 ankiety

10. Jaki jest Twój tryb pracy?





ikonka Większość dnia spędzamy w pracy (oczywiście może to być praca w domu).
To w jaki sposób wykorzystujemy swój organizm, jak regularnie obciążamy serce i naczynia krwionośne wpływa na jego stan - dzisiaj i jutro.

11.Czy życie codzienne/zawodowe naraża Cię na stres?





ikonka To w jaki sposób reagujemy na stres i jak często jesteśmy poddawni ciężkim próbom życiowym może zniszczyć nasze serce.

Niestety, ludzie naprawdę umierają ze zmartwienia. Naucz się nie tylko pokonywać stres ale wykorzystywać go jako motor do pozytywnych zmian w swoim życiu (tak jak żeglarz, po zmianie kierunku wiatru zmienia kurs ale pędzi dalej przed siebie).
krok 11 ankiety zbadaj serce

Czy w Twojej rodzinie, ktoś chorował na choroby serca i układu sercowo-naczyniowgo?




ikonka Wiele badań naukowych nie pozostawia żadnych wątpliwości, że prawdopodobieńswto zachorwania na choroby naszych rodziców jest bardzo duże. Możemy ograniczyć ryzyko zmieniając tryb życia i dietę. Na szczęscie również postęp medycyny, farmacji i bioinżynerii daje kolejnym pokoleniom większe szanse pokonania chorób serca.
krok 12 ankiety zbadaj serce

Czy regularnie spożywasz posiłki z ryb morskich lub przyjmujesz preparaty zawierające kwasy Omega-3 ?




ikonka Niezwykle ważną dla serca kwestią jest zapewnienie organizmowi właściwej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 (EPA i DHA). Ich spożywanie zmniejsza ryzyko chorób serca i układu krążenia.

Bogatym żródłem kawasów Omega-3 są ryby morskie. Jeśli nie możesz ich spożywać kilka razy w tygodniu powinieneś skorzystać z suplementów diety zawierająych kwasy Omega-3 w odpowienio wysokim stężeniu.

Wybierając preparaty z Omega-3 zawsze zwracaj uwagę na stężenie substancji w jednej kapsułce. Im stężenie wyższe, tym lepiej.
krok13
podsumowanie badania

Podsumowanie badania

Wynik Twojego badania nie wykazuje bezpośredniego na podwyższone ryzyko rozwoju chorób serc, ale też obecny stan Twojego zdrownia nie jest w pełni zadowalający.

Istnieją czynniki wskazujące na zagrożenia związane z niewłaściwym trybem życia lub innymi istotnymi kwestiami.

Nie ma konieczności pilnej wizyty w poradni kardiologicznej, jednak w dłuższym horyzoncie czasowym taka wizyta była wskazana w celu dalszej konsultacji i uzyskania wskazówek w zakresie profilaktyki kardiologicznej.

Zwracamy uwagę na konieczność regularnego wykonania takich badań, jak pomiar ciśnienia tętniczego krwi, oraz poziomu cholesterolu. Sugerujemy też istotne zwiększenie codziennej aktywnośći fizycznej oraz większą dbałość o zasady zdrowego odżywiania się - m.in zapewnienie swojemu organizmowi właściwej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3(EPA i DhA).